Wyprawa do Maroka

od Oceanu aż po Pustynię

Pod koniec maja razem z koleżanką zorganizowałyśmy objazdową wycieczkę po Maroku. Do tej pory wszędzie jeździłyśmy tylko we dwie, więc zorganizowanie wyjazdu dla 17 osób było nie lada wyzwaniem. Bałyśmy się okrutnie, ale ciekawość i chęć wyjazdu były znacznie silniejsze. Wyprawa do Maroka stała się faktem. Wyruszyliśmy.

Maroko Legzira

Naszą podróż zaczęliśmy od miejscowości Legzira nad Oceanem, gdzie mogliśmy podziwiać niesamowite łuki skalne. Słońce schowało się nieco za chmury, ale pewnie dzięki temu uniknęliśmy ciężkiego poparzenia… Snuliśmy się po plaży, zajadaliśmy świeże owoce morza i nabieraliśmy sił przed odkrywaniem cudów Maroka.

Kolejnym przystankiem była gliniana wioska – Ait Ben Haddou. Ufortyfikowana osada, która w 1987r. została wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO, jest malowniczo położona na zboczu wzgórza nad porośniętym palmowym gajem brzegiem rzeki Warzazat. Kręcono tu wiele filmów, m.in: Klejnot Nilu, Gladiatora, a ostatnio Grę o tron.

Maroko Ait ben Haddou

Chodząc po wąskich uliczkach i zaglądając do glinianych domów, można się naprawdę cofnąć w czasie i poczuć klimat starożytnych czasów.

Z tego klimatycznego miejsca radośnie ruszyliśmy na pustynię.

Do miejscowości Merzouga, leżącej na skraju pustyni, dotarliśmy późnym wieczorem… oczywiście autokarem. Następnego dnia czekał na nas już inny środek transportu… wielbłądy. Jazda na wielbłądzie wcale nie jest taka zła – najgorsze jest wsiadanie, a raczej wstawanie samego wielbłąda – trzeba się wtedy mocno trzymać aby nie spaść.

Maroko Merzouga

Stworzyliśmy całkiem sporą karawanę. I podążyliśmy w stronę zachodu słońca…

Naszą podróż zakończyliśmy w Marrakeshu, gdzie na placu Jamaa El Fna można się najeść do syta na nocnym targu ze straganami restauracyjnymi. Wokół nich gromadzą się bębniarze, kuglarze, berberyjscy opowiadacze legend i historii, muzycy gnawa i zaklinacze węży.

Maroko Marrakesh

Tutaj nasza wyprawa do Maroka dobiegła końca. Pełni marokańskich smaków, zapachów i wspomnień wróciliśmy do Polski.

Ale to nie koniec! Już planujemy kolejną podróż – tym razem będzie to fotograficzna wyprawa do Maroka. Zwiedzanie niesamowitych miejsc połączone z warsztatami fotograficznymi.

warsztaty fotograficzne

Czekamy na Wasze zgłoszenia! info@ckryba.pl lub foto@ulanka.net

Więcej na temat samych warsztatów fotograficznych możecie przeczytać na naszej stronie www.ulanka.net